mylenaquinten.reismee.nl

Blog 3

Gelukkig nieuwjaar lezer!

Bijna een maand sinds mijn laatste blog en wat is er veel gebeurd, bij deze een update:

De dinsdag na mijn laatste blog heb ik een ongelukje gehad; Ik was alleen met de kinderen, de oudste lag net op bed en ik wou iets van boven uit een keukenkastje pakken waarvoor ik op een barkruk was gaan staan (Ik weet het niet; niet slim!) toen ik eraf wou komen ging het mis en vielen ik en de kruk om, waarbij ik tegen het granieten aanrecht aan knalde. De oudste had de klap gehoord en kwam kijken wat er aan de hand was; aangezien er ook redelijk wat bloed op de grond lag schrok hij natuurlijk. Blijkbaar heeft hij redelijk wat van zijn moeder geleerd want hij wou meteen z'n ouders inlichten, gaf me paracetamol en stelde vragen zoals of ik even buiten bewustzijn was geweest. Na zelf de schade in de spiegel te hebben bekeken hem z.s.m weer in bed proberen te krijgen, waarna ik z'n ouders toch maar heb ingelicht om ze alvast voor te bereiden voor als ze thuiskwamen. (Ik weet niet of ik dit al eerder verteld heb maar Amanda werkt regelmatig op de ambulance en geeft op de universiteit les aan toekomstig verpleegkundigen). Aangezien ze toch al praktisch klaar waren met eten besloten ze naar huis te komen en heeft Amanda een scheurtje net boven m'n oog geplakt met een kleine pleister en de snee op m'n neusbrug met speciale lijm dichtgeplakt. Gelukkig viel het allemaal mee, niks gebroken ofzo maar ik heb wel meer dan een week met een blauw oog rondgelopen & een supergrote blauwe plek op m'n been (Inmiddels is dit beide helemaal weggetrokken!). Tijdens de volgende dagen hadden we verschillende activiteiten op de planning staan (uitreiking dansmedailles, family night op school en daarna uit eten met kennissen, Farmer's market en lunchen bij de mexicaan & 's avonds kennissen die bij ons kwamen eten). Verder zijn wat 2 noemenswaardige activiteiten dat we naar het dam-meer zijn gegaan waar deze zomer een inflatables waterpark is bestaande uit allerlei soorten springkussens (glijbanen, trampolines, schommels etc.) waar we ons een uur lang hebben kunnen uitleven en dat Ik Mount Panoroma al (hard)lopend heb beklommen.

De 20ste zijn we met de hele auto vol naar Wisemen's ferry gegaan waar het gezin een cabin (omgebouwde/uitgebreid caravan) heeft. Toen we aankwamen was het zo'n 39 graden dus zijn we na het uitladen van de auto lekker in de rivier gaan zwemmen. Nja, niet helemaal lekker: toen we bij de oever aankwamen lag daar een baby-hamerhaai... Blijkbaar zwemmen de (vrouwelijke) hamerhaaien vanuit de oceaan de rivier op om daar te baren, en deze baby-hamerhaai was door andere parkgasten vanaf de steiger gevangen.... Niet echt een fijn idee als je een week van zwemmen en watersporten op de planning hebt staan!

Nadat we een tijdje hadden gezwommen kon je zien dat er een storm aankwam dus zijn we uit het water gegaan en naar de cabin, toen we daar net waren begon het te regen en waaien & net op het moment dat we naar binnen verplaatsen klonk er gekraak en viel er vlak voor de cabin een grote tak van een boom: bovenop onze auto! Daarna nam de storm snel af en konden we de schade gaan bekijken. Naast de boom op onze auto was het dak van een andere cabin eraf gewaaid, een grote boom was omgevallen en op de elektriciteitskabels terecht gekomen en een andere grote tak had zich door het dak van een (gelukkige vrijstaande) cabin geboord. Door de storm hadden we ongeveer 2 dagen geen water, elektriciteit of telefoonbereik. Gelukkig konden we regelen dat een bevriend stel die ongeveer in hetzelfde gebied een cabin hebben onze andere auto brachten en hadden we zaterdagmiddag weer water & elektriciteit. We zijn in totaal 9 dagen op het park geweest, tijdens deze dagen heb ik leren vissen (1 van mijn gevangen vissen hebben we zelfs opgegeten), wakeboarden & wakesurfen. Daarnaast hebben we getubed (op een band achter de boot), krabbenvallen uitgezet (en 1 krab gevangen en opgegeten), ben ik tientallen keren gebeten door de muggen, erg verbrand op m'n bovenbenen maar gelukkig ook lekker bruin geworden. In deze 9 dagen viel ook kerst (ookal voelde het totaal niet als kerst voor mij). Op kerstavond hebben de kinderen het eten verzorgt, waarbij we door hen bediend werden en zij ook uit zichzelf de afwas deden. Aangezien beide kinderen nog in de kerstman geloven (ze hebben hier natuurlijk geen sinterklaas dus de kerst & de kerstman zijn hier belangrijker) werd er wat eten en drinken voor hem en zijn rendieren neergezet alvorens ze naar bed gingen. Om het zo geloofwaardig mogelijk te maken stonden de ouders en ik dus ongeveer een halfuur later wortels te eten alsof wij de rendieren waren xD. De volgende morgen was dus de kerstman geweest en die had natuurlijk kadotjes achter gelaten dus die moesten eerst uitgepakt worden, de kinderen zijn enorm verwend met o.a. een ipad mini en een go pro en er waren zelfs 2 kado's voor mij (Uggs en een waterfles met filter die ervoor zorgt dat het water net zo proeft als thuis). Na weer een leuke dag op het water hadden we als kerstdiner verschillende soorten vlees en een salade en hebben we met z'n allen "the amazing race' gekeken (een soort peking express; een wedstrijd waarbij stellen al reizend opdrachten moeten uitvoeren). Vrijdags was het dan tijd om alles weer op te ruimen en in te pakken (met 40+ graden celsius) en terug te rijden naar Bathurst.

Op oudjaarsdag ben ik 's morgens vroeg in de trein richting Sydney gestapt waar ik had afgesproken met enkele vrienden die ik in Canada heb leren kennen. Na een (verrassend koude!) duik te hebben genomen op Maroubra beach zijn we naar het huis van een kennis gegaan waar we zouden blijven slapen om wat te eten en onze spullen te dumpen. Vervolgens zijn we met de trein de stad in gegaan om een plekje te bemachtigen voor het vuurwerk. Aangekomen in de stad was maar weer eens een storm dus moesten we door de regen, en af n toe schuilen in portieken etc., begeven. Gelukkig stopte na zo'n halfuur het onweer en de regen en konden we gewoon over straat lopen. Het vuurwerk in Sydney is natuurlijk hartstikke populair dus er waren heel veel mensen op de been om een goede plek te bemachtigen. Wij eindigden in "the rocks" het gebied onder/tussen de brug en het opera house waar een redelijk lijn mensen aan het wachten was om naar binnen te komen. Andere mensen hadden een 2de rij gevormd en toen de beveiliging deze wou samenvoegen met de andere rij was het een beetje chaotisch waardoor een paar van onze groep kans zagen ook (voor) in de rij te gaan staan. Een andere vriend en ik hadden dit niet gedurfd maar toen het merendeel van onze groep in de rij stond moesten we er toch aan geloven en hebben we (helaas) voorgedrongen. Hier ben ik niet trots op maar het leverde ons wel hele goede plaatsen op om het vuurwerk te zien. Ongeveer een kwartier nadat wij op onze plek waren was het "kindervuurwerk" een kleine vuurwerkshow voor de kinderen (al best mooi om te zien!) en toen was het 3uur wachten tot het 12 uur was en het grote vuurwerk zou zijn. Uiteindelijk zijn we Hints (uitbeeldspel) gaan spelen en was het toch redelijk snel kwart voor 12. Gezamenlijk met iedereen om ons heen telden we af tot 12uur en toen begon de vuurwerkshow: op 4 verschillende plekken die wij konden zien werd er vuurwerk afgestoken waardoor je bijna niet wist waar je moest kijken. Er werd vuurwerk afgestoken achter de brug, vanaf de brug, vanaf het water en van vlak bij het Opera house. Na ongeveer een kwartier was het helaas alweer voorbij en aangezien we geen alcohol in het gebied mochten hebben waar we waren konden we niet proosten ofzo. Na het maken van enkele foto's met de brug en het operahuis op de achtergrond was het dus tijd om ergens anders heen te gaan. We wouden eigenlijk naar een uitgaansgebied om een drankje te doen maar we vernamen dat om half 2 er geen mensen meer zouden worden binnengelaten in de kroegen. Daarnaast stonden we stil op een tussenliggend station omdat er geen treinpersoneel meer was dus de kans dat we voor half 2 bij de kroegen zouden zijn was heel klein. Aangezien we allemaal toch ook wel moe waren besloten we dan maar een andere trein richting onze slaapplek te pakken. Uiteindelijk waren we daar pas om 3uur en was ik blij toen ik eindelijk om half 4 (op de bank) kon gaan slapen. De volgende morgen was ik al redelijk vroeg wakker, net zoals de kennis waarbij we sliepen. Na samen ontbeten te hebben en een tijdje met zijn erg schuwe maar lieve kat Bella te hebben doorgebracht was het bijna 10uur en dus bijna middernacht in Nederland: tijd voor wat berichtjes en telefoontjes! Ik dacht dat het de bedoeling was dat mijn vrienden ook op tijd op zouden staan aangezien zij nog 10uur moesten rijden terug naar Brisbane maar uiteindelijk kwamen zij pas tegen 12en uit bed. Aangezien ik vlak na 5en de laatste trein terug naar Bathurst zou pakken had ik maar een paar uur om Sydney bij dag te zien en ben ik dus vlak nadat de anderen uit bed waren alleen op pad gegaan. Helaas waren de rondleidingen van het opera house al vol vandaar dat ik via de botanische tuinen er naar toe ben gelopen en toen omheen: Ik snap de beschrijving van sommigen dat het gebouw op een insect lijkt, maar tis wel een mooie en het valt op tussen alle andere gebouwen! Na genoeg foto's te hebben gemaakt van het operahuis ben ik via circular quay (het centrale punt van de stad waar ook alle boten en veerboten vandaan vertekken) doorgelopen naar The rocks, een oude wijk van sydney onder the Harbour bridge waar de oude (pak)huizen verbouwd zijn tot hippe restaurants en dergelijke. Na hier een rondje te hebben gelopen ben ik bij de Endeavour brouwerij binnengelopen voor een verfrissend biertje en wat in bier gefrituurde friet (en om mijn telefoon op te laden;)). Volgens mijn gids zou er vlakbij een bezienswaardige kerk zijn maar deze was gesloten en zag er van buiten niet zo indrukwekkend uit. Wel kwam ik onderweg trappen tegen die omhoog gingen naar the Harbour bridge waar ik een mooi uitzicht had op het Opera huis. Na een wandeling van zo'n 20 minuten kwam ik in het winkelgebied maar na een tweetal winkels in te zijn gegaan merkte ik al dat ik te weinig had geslapen en dat het te warm was om echt te shoppen. Vandaar dat ik een lekker ijsje gekocht heb en in de schaduw mensen ben gaan kijken. Nadien ben ik de supermarkt ingegaan om wat snacks voor mijn lange treinreis terug te halen & toen was het alweer tijd om richting het station te gaan. Hier raakte ik even verdwaald omdat het nogal groot is en niet super overzichtelijk.. De meeste treinen rijden in de sydney en die perrons liggen ondergronds alsof het een metro is, mijn trein gaat richting het "platteland" en is bovengronds; na een paar keer verkeerd te zijn gelopen kon een medewerker mij in de juiste richting sturen en vond ik gelukkig mijn weg naar de bovengrondse stationshal. Daar kon ik lekker op een bankje wachten tot mijn trein vertrok en na zo'n 3 uur in de trein lezen was ik weer terug in Bathurst. Mijn plan was eigenlijk om te douchen en mn bed in te duiken maar Amanda was bij de buren en Russ ging daar ook weer terug heen en nodigde mij uit om ook even te komen. Dus na mijn douche heb ik toch nog maar 2 ciders uit de koelkast gepakt en ben ik naar de buren gegaan, waar ze zelfs wat van het avondeten voor me bewaard hadden. Voor kerst hadden zij een Virtual-Reality bril gekocht/gekregen en deze mochten wij ook uitproberen! Alleen de spelletjes die ze hadden waren een soort horror spelletjes; in de ene (wat nog een demo van het echte spel was) zit je vastgebonden op een stoel terwijl een andere gegijzelde je probeert te bevrijden terwijl er een soort demon aankomt (Ik had dit spel eerst als toeschouwer op het scherm gezien maar met de bril op ziet het er toch allemaal anders, échter uit), het tweede spel was een zombie-schiet spel waarbij je in een achtbaankarretje door een spookhuis rijdt en op zombies moet schieten die steeds dichterbij komen. Beide spellen waren niet echt mijn ding maar wel grappig om een keer te doen, helemaal om een keer een VR-bril uit te proberen!

We krijgen de 21ste de sleutels voor ons nieuwe huis in de buurt van Brisbane maar we gaan ongeveer 10 Januari al die kant op aangezien het grootste gedeelte van het huis al is ingepakt en de kinderen dus hier niet veel meer hebben om te doen. We zullen met een kleine roadtrip die kant op gaan en dan tot de 21ste in een airbnb vlak bij het strand verblijven: nog even een beetje vakantie voordat Amanda aan haar nieuwe baan begint en de kinderen op hun nieuwe school beginnen.

In de dagen voor we die kant op gaan zijn we de laatste dingen aant inpakken en proberen we wat leuke dingen met de kinderen te doen omdat ze anders alleen maar tv aant kijken zijn en aant gamen op de playstation. Zo zijn we woensdag naar de film gegaan, ben ik donderdag met ze naar het (skate)park gegaan en zijn we vandaag bijna een hele middag naar het zwembad geweest.

Ik moet eerlijk zeggen dat het au pair zijn me iets zwaarder valt dan ik dacht, tenminste nu de kinderen vakantie hebben. Zoals ik net al zei moeten de kinderen echt bezig worden gehouden anders worden ze alleen hangerig en sjago waardoor er ruzies ontstaan. Hierdoor ben ik veel met de kinderen bezig en heb ik weinig tijd voor mezelf. Daarnaast luistert de oudste niet altijd even goed naar me of zeurt hij veel (vooral om zijn playstation), alhoewel ik hier dan op dat moment wel mee omga is het natuurlijk niet leuk om streng te moeten zijn of boos te moeten worden en ik merk dat dit mijn stemming (negatief) beïnvloed. Ik denk en hoop dat als de kinderen straks weer naar school gaan we in een ritme komen (waarin ik overdag tijd voor mezelf heb en om Brisbane te verkennen) en dat hoe langer ik hier ben hoe beter mijn band met ze wordt en hoe beter ze luisteren.

Je hoort de vorderingen in mijn volgende blog!



Reacties

Reacties

Ellen

Ook voor jou de allerbeste wensen Myléna, leuk om je nieuwe blog weer te lezen en dat je overal zo bij betrokken wordt, zo maak je nogal wat mee !
Succes met de verhuizing !!
Groetjes en liefs, ook namens Wim

Tante Miep

Hoi Mylena.wij willen je een heel gelukkig en fijn 2019 toe wensen.wat beleef je weer veel. Het is fijn dat we zo mee kunnen genieten van je leven in Canada .groetjes en tot horens.

Yvonne

Als de kinderen straks weer in een ritme zitten gaat het vast beter.

christie kentin

hoi Mylena ook voor jou een mooi en gezond nieuwjaar ,heb net blog 3 gelezen wat gebeurt er veel bij jou.WAT een enerverende dingen allemaal maar wel mooi om mee te maken ,ben benieuwd naar Brisbane .En wat je zegt het word makkelijker met de tijd al die nieuwe indrukken kost heel veel tijd en energie als de kinderen straks naar school gaan krijg je meer tijd voor jezelf ben benieuwd voor nu tot horens liefs van mij

Jacqueline

Is weer een heel leuk verhaal geworden hoor,hoop ook voor jou dat je straks iets meer tijd voor jezelf heb?????

huib

een heel lang en een verhaal met heel veel verschillende aspecten .hopelijk gaat het allemaal voor jezelf wel beter komen als ze verhuist zijn en daar het normale leven weer eenn eigen draai heeft.kun je ook wat meer je eigen dingen gaan doen en wat meer van australie ontdekken. veel plezier nog en tot horens doei

Oma en opa

Het is weer een heel verhaal geworden ,leuk hoor groetjes ons??❤️

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active