mylenaquinten.reismee.nl

Update

Hi Lezer,

Sorry dat het een tijd geduurd heeft voor een nieuwe update! Met de verhuizing was het druk en was er niet veel te vertellen aangezien we vooral aan het inpakken en schoonmaken waren & daarna vloog de tijd ook voorbij aangezien we een weekje vakantie hadden en daarna de sleutels kregen van het nieuwe huis dus druk met uitpakken, schoonmaken en verven waren. Inmiddels zijn we redelijk gesetteld en neem ik dus de tijd om je bij de praten over wat er in de tussentijd is gebeurd en hoe het nu met me is.

Beginnend vanaf waar ik in mijn laatste blog geëindigd was: onze roadtrip naar Brisbane begon helaas niet al te goed; aangezien we alles al hadden ingepakt en het huis schoon wilden achterlaten gingen we naar de Mcdonalds voor ontbijt en toen we terug bij de auto's kwamen was er iemand tegen mijn auto aangereden en was de voorkant beschadigd. Gelukkig was het niks ernstigs en konden we na contact met de veroorzaakster op te hebben genomen gewoon aan de reis beginnen. Eerlijk gezegd vond ik het helemaal niet zo erg om 2 dagen lang zo'n 6uur in de auto te zitten en door Australië te rijden. Het was leuk om te zien hoe het landschap steeds veranderd en met muziek op schoot de tijd lekker op. Natuurlijk ging niet alles goed (deze periode hadden de familie en ik echt ongeluk): Op een gegeven moment lag er een dode kangoeroe midden op de weg die ik pas zag toen Amanda er voorbij was aangezien ik achter haar reed. Haar auto is een stuk hoger dan de mijne dus zij kon er overheen rijden zonder 'm te raken maar ik niet... (Voor de lezers met een zwakke maag sla t volgende stukje over!;)) Stukjes van de dode kangoeroe bleven steken onder de auto en dit zorgde voor een enorme stanklucht die we zelfs in de auto konden ruiken als we stilstonden of zachtjes reden. In Armidale, onze overnachtingsplaats ging ik dus naar een carwash waar we met een hogedrukspuit en borstel aan de slag gingen (afntoe zelfs kokhalzend omdat de stank zo erg was). Na verschillende grote (erg stinkende!!) stukken eraf te hebben gekregen leek het goed te zijn en bedankte ik de medewerkster (en zei ik sorry aangezien zij dit op haar 1ste dag had moeten doen). Helaas bleken we toch niet alle stukken eraf te hebben gekregen dus de volgende dagen kwam er af en toe nog steeds een vieze walm voorbij en toen we eenmaal de sleutels hadden van t nieuwe huis en ik de auto in de garage parkeerde stonk die ook al vrij snel ontzettend. Daarna bleef de auto dus buiten staan en ben ik nog maar eens met een borstel/bezem aan de slag gegaan en inmiddels stinkt de auto eindelijk niet meer! Oké dat was het incident met de auto;) terug naar de update;

Aangekomen in Queensland hadden we eerst een weekje vakantie voor we de sleutels van het nieuwe huis kregen. Deze week brachten we door in Coolum beach, dichtbij Noosa aan de Sunshine coast. Gedurende deze week hebben we lekker op het strand gelegen (natuurlijk ben ik verbrand, maar gelukkig ook bruin geworden!;)) en gezwommen en heb ik nog het naast het strand liggende nationale park verkent. Toen we eenmaal de sleutels van het nieuwe huis hadden gingen we daar kamperen: de verhuizers konden pas zaterdags de spullen brengen terwijl we op maandag de sleutels kregen dus het huis was vrijwel leeg op onze luchtbedden en kampeerstoelen na. Gelukkig was het zwembad gevuld dus konden we ons toch die paar dagen vermaken. De periode vanaf zaterdag was druk met verhuizen: helpen met de spullen uitruimen, schoonmaken, dozen uitpakken, bedden in elkaar zetten etc. etc. Inmiddels is er op de bovenverdieping nieuw tapijt gelegd en hebben we op 1 badkamer na alles geschilderd en is het ingericht (Het is toch wel erg fijn om een echt bed te hebben om op te slapen).

Verder zijn de kinderen alweer een tijdje bezig op hun nieuwe school: en wat voor school! Logan heeft een kluisje en een laptop en wisselt al van leraren/lokalen en kan per periode 1 vak kiezen zoals koken, game design, muziek etc. terwijl Emellia in haar klas verschillende onderzoek-tafels heeft waar ze bijvoorbeeld leert over de Aboriginals, taal etc. Nu is het al wel een hele tijd gelegen dat ik op de basisschool zat maar zulk soort activiteiten hadden wij toch echt niet en zover ik mij herinner was er ook veel minder aandacht voor individuele en persoonlijke ontwikkeling. Aangezien ik pedagogiek heb gestudeerd (aangezien ik mn diploma heb mag ik zeggen dat ik pedagoog ben maar aangezien ik niet als pedagoog werk voelt dat toch niet helemaal kloppend) en daarbij stage heb gelopen op een middelbare school vind ik deze werkwijze natuurlijk erg interessant. Pas ben ik naar een bijeenkomst geweest zodat ik kan gaan helpen in Emellia's klas en binnenkort hoop ik te horen wanneer ik dit kan gaan doen.

Inmiddels heb ik ook mijn eerste reis achter de rug: ik ben een week naar Melbourne gegaan en heb daar een tour gemaakt langs de Great Ocean road en het Grampians nationale park. Dit was een ontzettend mooie reis, de kust was erg mooi met overal baaien en stranden en uitstekende rotsen. Alhoewel de grootste/bekendste bezienswaardigheid de "12 apostelen" nogal tegenviel maakten de andere plekken dit meer dan goed. Aangekomen in de Grampians hadden we een klein uur bij het bezoekerscentrum waar ik samen met een ander meisje die op de tour was besloot een kleine wandeling te maken. We waren nog geen 500 meter van het centrum vandaan toen ik opeens 3 kangoeroes zag wegspringen en we besloten te kijken waar ze heengingen. 100 meter verderop zagen we ze weer in een veld samen met nog zo'n 30 andere kangoeroes (een groep kangoeroes noem je blijkbaar een mob:P) waaronder kleine kangoeroes en zelfs 1 moeder kangoeroe met een baby in haar buidel! We konden tot op zo'n 3 meter dichtbij komen en mooie foto's maken, wat een ervaring! Alles bij elkaar was deze tour gewoon super: leuke mensen, een leuke gids en ontzettend mooie natuur gezien waaronder dus kangoeroes maar ook koala's en emu's. Eenmaal terug in Melbourne verbleef ik nog een dag of 3 bij een vriend die ik in Canada heb leren kennen. Samen met hem & zijn vriendin heb ik op de fiets Melbourne verkent en hebben we op leuke plekken wat gegeten en gedronken. Melbourne is een erg leuke, Europees-aandoende stad met smalle straatjes gevuld met restaurantjes, cafeetjes en leuke winkeltjes. In vergelijking met andere steden is Melbourne erg fiets-vriendelijk en in de binnenstad kan je gratis met de tram (2 dingen waar ik als Nederlander/Zeeuw van hou haha). Aanraders zijn de botanische tuinen (bij het theehuis hebben ze ontzettend lekkere muffins), de Shrine of remembrance (een indrukwekkend oorlogsmonument/museum) en natuurlijk de eetstraatjes zoals Degraves street. Maar deze trip zou nooit zo leuk zijn geweest zonder de vriend die ik daar kende, zijn vriendin, hun huisgenoot en hun familie en vrienden (Een korte opsomming van wat we samen gedaan hebben: uit eten voor de laatste dag van het Chinese nieuwjaar, uiteten bij een echte italiaan waar alle producten ook uit Italië kwamen, een gezellige BBQ, met de fiets de stad verkennen, de zonsondergang zien vanaf het strand en niet te vergeten de eigen motorgarage van die vriend bezoeken).

Een paar dagen nadat ik terug was uit Melbourne was het mijn verjaardag; 24 jaar oud... Ik weet niet zo goed wat ik daarvan vind haha:P Aan de ene kant is het nog jong maar aan de andere kant zijn er genoeg mensen die al helemaal gesetteld zijn met kinderen op hun 24ste... Dus denk ik maar dat dit jaar in Australië voor mij het jaar is om mezelf beter te leren kennen, duidelijk te krijgen wat ik belangrijk vind en hoe ik mijn leven wil "inrichten" wanneer ik terug ben in Nederland.

Op m'n verjaardag ben ik voor het eerst naar de sportschool gegaan:P In Nl liep ik hard en alhoewel ik dat wel een enkele keer hier heb gedaan is het door de warmte en vochtigheid niet echt een pretje, vandaar dat ik graag weer naar een sportschool wou. Voor m'n reis naar Melbourne was ik bij verschillende wezen kijken en had ik me uiteindelijk bij deze ingeschreven, maar ik had nog niet de kans gehad om te gaan. Vrijdagmorgen ging ik dus boksen en daarna had ik een afspraak met een personal trainer (ja ja Fancy, maar 1 gratis afspraak zat inbegrepen bij m'n abonnement :P), deze afspraak was om wat belangrijke info over me (slaapritme, eetgewoontes, lichamelijke klachten etc.) te krijgen en m'n maten te nemen waarna hij een persoonlijk schema met oefeningen voor me gemaakt heeft die we maandags hebben doorgenomen/gedaan. Het voelt goed om weer actief bezig te zijn en wie weet kom ik wel fitter & gespierder terug in Nl dan dat ik wegging!;) Enfin terug naar m'n verjaardag, van thuis kreeg ik een doos gevuld met lekkere dingen en verjaardagskaarten & van t gezin hier heb ik een mooie Pandora-bedelarmband gekregen met een bedel van een kangoeroe met een baby-kangoeroe. Daarnaast zijn we 's avonds uit eten gegaan naar een teppanyaki-restaurant waar we een persoonlijke kok hadden die het eten voor ons klaarmaakte en daar een hele show van maakte door met allerlei dingen te gooien enzo; dit was erg leuk en lekker! Tenslotte gingen we zondags naar de Australia zoo (ookwel de Steve Irwin "the crocodile hunter" dierentuin) waar we natuurlijk heel veel dieren hebben gezien maar ook; naar de show met o.a. 1 van de krokodillen zijn geweest, kangoeroes gevoerd hebben en een koala hebben geaaid.

Inmiddels ben ik hier iets meer dan 3 maanden, toevallig is het vandaag precies 100 dagen geleden dat ik vertrok uit Nl (Net even opgezocht;)) en nu ervaar ik zelf waarom de mensen van de aupair-organisatie en de hostfamilies zeiden dat het zo'n 3maanden duurt voordat je echt gesetteld bent en dat een verblijf van 6 maanden erg kort is. Natuurlijk waren de 1ste 3 maanden behoorlijk druk ook met de verhuizing enzo maar nu kan ik echt zeggen dat ik hier al een tijdje ben en me aangepast heb en gewend ben. Alhoewel dit aan de ene kant betekent dat ik nu 1/4 van m'n tijd hier erop heb zitten betekent het aan de andere kant ook dat ik er al 1/4 van m'n tijd hier in Australië erop heb zitten! Stiekem kijk ik er al erg naar uit om terug te komen maar aan de andere kant is dit een unieke once-in-a-lifetime ervaring en wil ik nog een hoop dingen zien en meer uit mijn ervaring halen. Ik zou het erg jammer vinden om terug te komen naar Nederland met spijt over dingen die ik niet heb gezien of gedaan (en dan bedoel ik grote dingen zoals bezienswaardigheden maar ook kleinere dingen in m'n dagelijkse leven hier). Vandaar dat ik deze 3-maanden mijlpaal (en een beetje de 24-jaar-oud mijlpaal;)) zie als de afsluiting van de begin/opstartfase en dat ik nu een nieuwe (en hopelijk een nog betere) fase inga waar ik me meer focus op de dingen die ik wil zien & doen.

Hiervoor ben ik al mijn reis voor april aan het plannen (dan is Russ weer een maand thuis wat mij de kans geeft om te reizen), dit keer wil ik graag naar Tasmanië!:) en wil ik een lijst maken van alle bezienswaardigheden hier in de buurt waar ik heen kan als de kinderen op school zijn. Daarnaast heb ik een oproepje geplaatst om in contact te komen met au pairs in de buurt maar helaas heeft daar nog niemand op gereageerd (we wonen dan ook een uur van Brisbane af en ik denk dat de meeste au pairs echt ín de stad wonen) dus ga ik kijken of er misschien een andere manier is om in contact te komen met mensen van mijn leeftijd hier in de buurt. Daarnaast wil ik 2 tot 3x in de week naar de sportschool gaan en hoop ik binnenkort dus te gaan kunnen helpen bij Emellia in de klas.

Dus... daarmee zijn jullie weer behoorlijk op de hoogte, bedankt voor het lezen van m'n blog!

ik vind het ook leuk om te horen hoe het met jullie gaat en hoe het in Nederland is dus berichtjes zijn altijd welkom ;)

Groetjes, Myléna





Reacties

Reacties

Ella en Kees

Hoi Myléna,
Wat leuk om alles weer te lezen over je belevenissen. Fijn dat je nog meer kan gaan reizen. Lekker genieten hoor.
Groetjes uit een herfstachtig Goes en dikke knuffel van ons xx

De Backer Marleen

Dag Myléna
leuk je blog te volgen,geniet er nog van want de tijd gaat snel.Het is leuk dat je de kans krijgt om nog wat te reizen
Groetjes vanuit het natte Vlaanderen
Marleen

Gerrit en nel poortvliet

Hoi mylena leuk om weer wat van je te ervaringen te lezen . Je hebt weer heel wat meegemaakt. Ik zal je verhaal ook aan oma laten lezen als je pa dat nog niet heeft gedaan . Verder wensen we je nog veel mooie dagen en mooie uitstapjes toe. Groetjes

Jacqueline

Weer een heel verhaal mylena,leuk hoor!geniet er van hoor meis????

Toon en Miep Jacobs

Hoi Mylena, Wat een prachtig reisverslag, we genieten er enorm van. Nog heel veel reis plezier.

Ellen Verlinde

Hoi Myléna, super leuk weer om al je belevenissen te lezen!! Hier gaat alles goed, crocususkantie, regenachtig dus druk in de zaak, en ja daar missen we je natuurlijk wel !! Jij lekker blijven genieten van je tijd in Australië !!
Ps Wim heeft nog een nichtje wonen in Brisbane ?, groetjes ook namens Wim !

Ria

Hoi Mylena wat fijn dat je het zo naar je zin hebt en zo veel dingen ziet en beleefd !! Wij wensen je daar nog een mooie tijd toe en geniet ervan !! Dikke kus van Jaap en Ria

Sharon

Leuk hoor, Myleen! :)
Ik heb smakelijk gelachen om je dode kangaroo verhaal. Bah bah ?
Succes met sporten en ik hoop dat je binnenkort mensen van jouw leeftijd leert kennen :)
Xoxo

Oma opa

Wat een leuke dingen heb je meegemaakt. En gezien liefs opa en oma. X x

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!

Deze reis is mede mogelijk gemaakt door:

Travel Active